Svensson Svensson

Upp tidigt som 17, stressa till dagis och jobb, jobba hela dagen, stressa tillbaks till dagis, in till mataffären, handla, hem, packa upp varor, laga mat, städa undan och plocka iordning, diska, pusta ut några min i soffan, duscha, gå och lägga sig... och så börjar det om.
Det klassiska svensson-livet. Enligt mig kan man jämföra det med ett hamster i ett hamsterhjul och det är något som aldrig tilltalat mig men vissa perioder är värre än andra. Som nu tex, det känns som om jag bara blir tröttare och tröttare på denna livsstil och jag vill göra något helt annat.

Jag vill:

- Simma med delfiner
- Driva hotell på en grekisk ö
- Plugga ekonomi på malta
- Hoppa fallskärm (om inte förr SKA jag göra det när jag fyller 25, så börja spara haha)
- Göra volontärarbete i afrika
- Köpa en sommarstuga på öland
- Starta företag inriktat på logistik
- Börja med att sälja och förmedla fastigheter i Spanien
- Hoppa bungyjump
- Öppna ett vandrarhem i thailand
- Ha ett roligt jobb som innebär att resa över hela världen tillsammans med min familj
- Ha fler tjejmiddagar i stil med "halv 8 hos mig"
- Skratta mera
- Flytta till norrland och bli proffs på skidor (eller hockey, eller skoter, eller vad som)
- Köra formel1
(naturligtvis är familjen med i ALLA utlands-planer

tja, bland annat... Vad är anledningen till att man inte gör allt det här som man egentligen vill göra? Ekonomin är en stor bov i dramat naturligtvis men mer då?

Jag säger inte att det är fel att leva som i beskrivningen i början av inlägget (hade ingen gjort det hade det ju knappast kallas svenssonliv) men jag vill verkligen inte det. För varje år som går känner jag mer och mer att jag inte vill leva likt en hamster. Jag vill inte att min underbaring Neo ska växa upp i en halvtaskig lägenhet med superstressade låga medelinkomstföräldrar i ett tråkigt område i Göteborg där vardagen präglas av regler, stress och läxor. 

Tänk vad underbart det hade vart att öppna ett hotell i Grekland där man får träffa en massa olika människor varje dag i ett fantastiskt klimat, kunna äta kvällsfika vid solnedgången på stranden. Neo skulle kunna springa runt på hotellet och dra med en massa kompisar för att leka i poolen eller för att hjälpa till med disken (undrar förresten vilken ålder man slutar gilla att diska haha). Sen när han börjar skolan så vet han att när han kommer hem är ingen dag den andra lik. När mor och farföräldrarna kommer på besök drar han med dom för att visa vart man kan fånga dom coolaste krabborna och på vilken restaurang den godaste tzatsikin finns... FAN vad underbart!!

Vad har ni för drömmar ni skulle vilja uppnå?


Kommentarer
Postat av: Madde

Åh underbart underbart underbart underbart underbart underbart underbart underbart!!!!!!!!!!



Jag vill oxå med till Grekland!!! (en typ allt det andra oxå ofc)Men du, du tar hand om hotellet och så undervisar jag våra småttisar för även om vi är utomalands är det ju bra att lära sig läsa osv ;) men vi gör det på stranden samtidigt som vi fångar krabbor!!!!!!!

2011-03-09 @ 13:29:43
Postat av: Myzan

Jag har väl mer "kortsiktiga" drömmar som är lite närmre att nå eller vad man ska säga..

Ex, var viktminskningen en stor dröm för mig - som jag nu håller på å uppfyller för fulla muggar. Sedan har jag en dröm om att få ett jobb, ett riktigt jobb med fast tjänst- det skulle betyda att jag slipper stress och oro över ekonomi och över att hitta jobb osv.. En annan är att kunna köpa mitt eget hem en dag- inreda och fixa lägenheten precis så som man själv vill ha den.. och sedan gå i vinst när man säljer den och flyttar (av okänd anledning än så länge) ;P Att skaffa barn är också en.. Att få åka utomlands med Joakim är en annan..



Det är lite av drömmarna man har, och vissa går att uppfylla fortare än andra gör..

2011-03-09 @ 17:18:07
URL: http://my01.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0