Familjedag på riktigt

Igår gjorde vi dagen till en riktig familjedag.
Började dagen med en fantastisk frukostbuffé på Fröken Ohlssons café



Vi äter frukost här en gång i månaden, det har blivit vår tradition och vi har gjort det... ja nästan så länge vi vart ihop då vi bott i Göteborg. Traditionen fortsätter och troligtvis kommer vi äta frukost där en gång i månaden länge till. En kanontrevlig stund men jag skulle gärna någon gång testa något nytt ställe. Eddie har iofs lovat mig att när jag fyller år ska han ta mig på superbrunch på hotell liseberg, svindyrt men på en födelsedag kan det väl nästan vara värt det?

Vi gick vidare in till stan och gick igenom vad som kändes som tusen affärer och fötterna var ömma och benen var trötta. Jag var redo att åka hem, men Eddie skakade på huvudet. Icke sa nicke. Han ville fortsätta gå, så ett par hundra affärer till gick vi in i. Till slut var klockan äntligen 4 och affärerna stängde. Vi åkte då vidare till lekochbuslandet på backaplan



Väl där möttes vi av vänner till både oss och Neo och lekandet kunde börja. Efter ca 90 minuter gick ögonen i kors och nappen var pluttens bästa vän.


Vi började klä på honom ytterkläder och innan han hade fått på sig jackan så hade han somnat i min famn, lilla skrutten vad trött han var. Vi traskade över bron tillbaks till stan (och med en gång får jag redan ömmande fötter och trötta ben igen haha) och till Amazing Thai där vi avnjöt av en underbar middag, tack så mycket för det Erika och Christian:)

Neo var på strålande humör (tror jag det efter den sovstunden i vagnen) och han fick en himlans massa uppmärksamhet på restaurangen. Personalen vällde ut för att prata, gulla och prutta på honom och trots att majoriteten inte talade svenska var dom överlyckliga- han likaså. Han fick 7 klubbor från olika personal och då slog tanken mig. Ger dom verkligen 6månaders bebisar KLUBBOR i thailand? hahaha





Vi tog spårvagnen hela vägen tillbaka (vi var ju slut i benen haha) och Flickan som lekte med elden väntade (filmen alltså). De obligatoriska filmpopcornen blev poppade och så tog vi fram en påse nötter och kvällsmyset började. Precis innan filmen började stupade Neo i sängen så kvar blev det bara jag och Eddie. En superdag, helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0