En dag med babyöppna

Igår packade vi åter igen våra väskor för en hel dags resande till andra sidan Göteborg för att åka till Öppna förskolan. Nä, skämt åsido, riktigt så långt är det inte men nackdelen med att bo i en stor stad är dom vansinniga avstånden. Riktigt galet egentligen när man tänker på det. Jenny, en vän som bor i eskilstuna sa en gång "Men herregud, när jag kollar på kartan så bor den där, du på den sidan och X på den sidan och det är ju galet långt mellan er... men ni bor ju för sjutton i samma stad???" hahahaa, jajamen så är det

Inte är det så att alla man umgås med bor på samma ställe heller, utan alla bor på varsin sida. Tänkte kopiera en karta och sen måla upp på paint men det fanns helt enkelt ingen där man ser hela gbg så vi får ta denna så länge.


Vet inte om ni ser på kartan men det är iaf en del av gbg. Då får ändå inte resten av vännerna, Neos farmor och farfar, mer släkt och bekanta plats på kartan. Jag skrev ut var öppna förskolan är för att ni ska förstå avståndet. Om man måste byta inne i stan tar det ca 1h & 25 min dörr till dörr. Galet!


Väl på öppna var det lika trevligt som vanligt iaf, men efter den långa resan (som han vägrade sova under) var älsklingen helt slut när vi KOM FRAM!! Gnällig och ledsen under tiden på förskolan men var ändå tapper och försökte ändå hålla humöret uppe. Visst är det troligtvis för min skull vi åker dit, men när man väl är där så inser man hur viktigt det är för honom att träffa andra barn i hans egna ålder. Man märker direkt på utvecklingen om vi varit mycket med bebisar under en vecka. Jag tycker jag gör mycket på dagarna, men vi skulle helt klart kunna umgås mer med små bebisar i Neos ålder, det är bara synd att det inte finns speciellt mycket här i närheten. Får nog allt arrangera mer mamma-gruppar som får komma hit på fika... Vad tycker ni, småbarnsmammor? Mer hemma-fika-träffar? 

Kommentarer
Postat av: Josephine - Mamma till Devin

Utan tvekan!

2011-03-18 @ 21:27:35
URL: http://josephineochdevin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, det är inte någon fördel precis att bo i en stor stad när man ska ta sig till andra sidan stan... heldags projekt med andra ord ;-)

Kram

2011-03-19 @ 22:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0