Inget är bra idag..

Idag valde vi att stanna hemma och inte gå ut eftersom jag inte är hundraprocentig ännu. Jag vet inte om det var bra eller dåligt för min kära Neo är inte alls bra. Inte sjuk på något sätt (det verkar inte så iaf) men jösses amalia. Han har förvandlats från Herr Underbar till Herr Skitgnällig sedan igår och ingenting verkar bra idag. Totalratar både potatispuré och majskrokar och endast ersättning går ner. Varken lekmatta, gåstolen, babysitter eller babygymet är populärt och han skriker som en stucken gris så fort man prövar att sätta ner honom. Nä idag är det bara mamma-som-bär-runt-på-mig som gäller. Gud nåde henne om hon tänker sätta sig ner för att vila, ta en kaffe eller kolla på tv för då gallskriker jag. När Eddie ringde förut så frågade han om jag hade satt ut anons på blocket och jovisst- tanken har allt slagit mig. Nä så kanske man inte får skämta... Men vissa tillfällen idag har det känts som om jag vill ställa mig på stan och säga "bebis till salu, blond, blåögd, lagrad i snart fem månader. bebis till salu-billiga priser"

Idag kommer iaf hans faster Sofie och kusin William och jag hoppas han är på gladare humör då, om inte annat kanske han BLIR det av lite sällskap från släkten. I vilket fall som helst kanske jag får lite avlastning. Såg precis att ut måste jag tyvärr idag ändå. Till min stora förvånelse hade vi inte en enda lasagneplatta hemma så vi får ta en kort promenad till affären och inhandla nödvändigheter. En längre promenad är totalt utesluten eftersom jag fått luftrörsinflammation. Inget farligt men det känns som jag får hemska astmaattacker boch svårt att andas bara jag går ett par meter. Kanske kan lilleman trivas i vagnen ett tag, kanske tillochmed somnar en liten stund? Ja, den som lever får se. Tjohej!

PS. Jag har fått ett par sms från oroliga att jag sätter en bebis på ett skåp och sen lämnar ensam för att ta kort. Naturligtvis är bilden arrangerad oavsett vad jag skrev i förra inlägget. Så bra kan han inte sitta än, helt själv. Han har en hand framför sig som är bort-photoshopad, eddoes hand håller honom i midjan bakifrån och kameran är vinklad. Ta det lugnt för jösse namn

over and out


Kommentarer
Postat av: Madde

Hihi han är världens bästa ändå! Liksom vuxna så kan ju bara ha dåliga dagar, veckor eller månader ;) kanske är en så kallas "fas". :P

2011-02-07 @ 15:53:32
Postat av: Myzan

Oj, vad rädda personer det verkar finnas ;P Jag såg att det fanns en hand där vid sidan, och jag förstod din ironi ;P Men det är klart.. vissa kanske inte uppfattar likadant, tydligen :P Hoppas allt blir bättre med både dig och lilla Neo!

2011-02-07 @ 20:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0