Fy faaan vad det finns för människor

Åh jag blir så arg så jag kokar.. Och totalt livrädd, men framförallt förbannad. Natten till igår så vaknade jag av att det var någon som drog i handtaget till ytterdörren. Satte mig upp i sängen och var helt förvirrad för att sen inse att det var klart jag drömde och jag la ner huvudet på huvudkudden igen. Jag kunde inte somna om, inte för att jag var rädd utan för att jag var klarvaken och inte ett dugg trött. Någon halvtimme senare händer samma sak igen. NU var jag rädd! Väckte Eddie och sa att jag ville att han skulle lyssna. Naturligtvis hördes ingenting men han gick ut för att kolla och jo då- mycket riktigt, dörren hade någon dragit i.

Inatt var jag totalt sömnlös, det gick inte att somna. Jag har normalt väldigt svårt att somna men inatt var det totalt omöjligt trots alla möjliga husmorsknep. Kollar på klockan - 02.08 och jag vänder mig om på mage. Någon drog i dörren. Tveklöst. Jag blev rädd igen men till slut vågade jag mig upp för att titta i nyckelhålet. Naturligtvis fanns inget där. Jag stog kvar ett tag men ingenting och jag gick och la mig igen. Några minuter senare är det inte någon som tar i handtaget, det är någon som sliter i dörren. Denna gången vaknade tillochmed eddie (nu pratar vi att han normalt är medvetslös när han sover) och jag kastar mig upp ur sängen och springer ut i hallen. Denna gång såg jag en svart jacka springa ut ur portdörren. En svart jacka? jävligt lätt att identifiera? Nu var jag inte längre rädd, jag var skitförbannad!! Vad i helvete är det för jävla idioter som drar i andras dörrar? Är det för att skrämmas? För att göra inbrott? Sno alla pengar vi har? (HAHAHA), skämta med oss? Kidnappa Neo?

Trots att jag inte tror det sistnämnda så känns det inte speciellt bra att han ligger PRECIS innanför ytterdörren, nu snackar vi en meter innanför ytterdörren ligger hans rum. Jävla idioter, jag hatar detta stället och fy fan vad jag ser fram emot att flytta till ett riktigt ställe och inte något jävla ghetto.

Vad händer den dagen vi glömmer att låsa?

Till saken hör det till att detta har faktiskt hänt förut, 2 ggr under detta år vi bott här men då har vi alltid haft Lajka. Lajka är  var en enorm svart schäfer. Visst att hon är löjligt dumsnäll och älskar människor, och är var världens bästa (och mesigaste) hund, men det vet ju inte en eventuell inbrottstjuv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0