BVC-besök och alla hjärtans dag-middag

Alla hjärtansdag-middagen gick bra. Inget bråk (haha) och med inte en utan TVÅ chokladaskar kunde det ju inte sluta illa. Vinflaskan öppnades faktiskt men med tanke på hur ofta jag och Eddie dricker alkohol till maten lär den ju bli dålig innan resten används. Jaja, det är bara alla hjärtans dag en dag per år (tack och lov). Eddie som brukar hata såna här helgdagar blev jag mycket förvånad när han kom med både fantastiskt fina blommor och en låda belgiska chokladpraliner. Dessutom kom han med 2 ölkorvar hahaha. Denna man har nog gett mig 2 ggr de första 6 åren och sen har jag nu fått en bukett för en vecka sen på allum och sen idag, en underbar bukett med röda rosor och tulpaner. Så 2 buketter på 6 år, sen 2 buketter inom loppet av en vecka, känns lite skumt och som om han har nåt i kikaren hahaha ;)



Idag hade vi ett BVC-besök inbokat med en ny sköterska eftersom vår gamla precis fött barn. (Hon jobbade ända fram till slutet. Hon jobbade på dagen och åkte till förlossningen en timme efter avslutat pass hahaha, det är bra jobbat det. Själv blev man sjukskriven redan i vecka 14 hahaha) Den nya sköterskan var underbar, vi klickade superbra, såpass bra att vi tillochmed ska gå ut och ta en fika nästa vecka. Man kan verkligen träffa nytt folk överallt. På agendan stod vägning och mätning, 5-månaders vaccination, matsnack och inför-6 månaderskontrollen. Nu är han en stor kille. 68 cm lång och 6710g, inte långt till han har fördubblat sin födelsevikt haha.
Under matsnacket fick jag råd med att börja lite smått med 6-månaders mat eftersom han är så vansinnigt intresserad av vad vi äter men skiter totalt i allt vad potatispuré+tillbehör heter. Så på väg hem köpte jag en burk spagetti och köttfärssås, en burk med fiskgratäng och en burk med couscouskyckling så får vi väl se om någon av dessa faller Herrn i smaken så jag kan göra egen variant av det. Någon mat blev det inte idag då han var vansinnigt ledsen och hög feber efter den dumma vaccinationen. Det är så hemskt när han blir så ledsen (efter att ha varit världens charmtroll) och skriker hjärtskärande när han plötsligt får ont och förstår inte anledningen. Men men, det måste ju göras, det är ju för hans eget bästa. Hemskt är det iaf och endast ersättning var intressant ända sedan dess. Han har nu fått lite panodil och sover som en stock i sängen. Han somnade redan kl 17 (brukar lägga han 23) så jag antar att det blir en fasligt tidig morgon alternativ en lång och vaken natt. Kanske vaknar han snart och är vaken någon timme innan han lägger sig för kvällen men när jag tog upp honom för att sätta på honom pyjamas vaknade han knappt och skrek fruktansvärda "jag-är-trött-skrik" och somnade innan jag hade lagt ner honom på kudden igen så det är inte speciellt troligt. Stackars min älskling att bli så dålig...

Innan den hemska sprutan i benet så fick jag tjuvkika på vad man gör på 6månaderskontrollen. Hon frågade om jag ville göra den redan idag då han är så väldigt tidig med vissa saker men nej, det ville jag inte. Idag klarade han 5/6 saker exemplariskt. Vad gör han inte då om en månad? Jag blir så fruktansvärt stolt, min lilla kille är så duktig. Det ska bli oerhört kul att se vad dom säger om en månad på läkarkontrollen+6-månaderskontrollen, det görs samtidigt. Den nya sköterskan (jo hon har ett namn men det vill jag inte nämna här) var oerhört road av hans hyperaktivitet (dom flesta som ser honom är ju övertygad om att han har någon bokstavskombination) och sa att jag inte skulle bli ett dugg orolig, han är helt enkelt väldigt intresserad av att röra sig och prata. Det känns väldigt skönt. Han pratar verkligen mängder haha. Skönt att "någon som vet" inte är ett dugg orolig =)


Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken långt och härlig uppdatering!! Stackars lilleman bara med sprutan.. hoppas det går över fort! och pussa honom från mig.. saknar er redan!!!! Måste ses någon dag..

Kul oxå med en så trevlig sköterskan!

2011-02-15 @ 19:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0