Alla hjärtans dag

Nu är det alla hjärtans dag igen. En dag alla har en åsikt om. Tveklöst en helg som är påhittad av affärerna enligt mig. MEN! jag tycker det är fantastiskt gulligt och helt plötsligt så hör man "jag älskar dig" på stan, mirandanallar i varenda skyltfönster och blommor till billiga priser överallt. Det är mysigt! Tror också man behöver ett avbrott mitt i vardagen och äta extra god mat och kanske ett glas rött bara därför att?



Här hemma firas inte alla hjärtans dag nämnvärt. Eddie vill hellre välja en hjärtans dag själv men oftast blir det någon god middag med ett glas vin (inte förra året av naturliga skäl) och förhoppningsvis lite chokladpraliner till efterrätt. Ungefär samma blir det i år. Jag ska göra pasta tri colore (älskar det namnet men egentligen är det bara färgad pasta) med kyckling och ädelostsås. Inte speciellt fin middag alltså, men tänkte lägga krutet på dukning och uppläggning. Köpte en flaska vitt men tvivlar på att den blir öppnad. Det är ju ändå måndag haha. Har också köpt en alladin-hjärtan chokladask som ligger på bordet men den är mest för min skull, man får passa på när chansen ges (men Eddie hade nog gärna haft en chokladask varje dag i hela veckan under hela året haha) Har också köpt eddie en korg med lite olika chokladsorter men det är ingen choklad som faller mig i smaken så den får han allt behålla själv, kan tänka mig att den hamnar i jobbilen imorgon bitti.



Lill-älsklingen får såklart också något extra. När vi var i Ullared i lördags hittade vi mängder och en utav tröjorna var en särskild allahjärtansdagtröja. Han får också en haklapp där det står "Men mamma tycker iaf att jag är gullig när jag har mat över hela ansiktet, så det så..." och päron-mangopuré till efterrätt att testa för första gången. Tycker han är lite liten för det men det är ju ett speciellt tillfälle haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0