Tacos

I helgen blev det tacos för hela slanten. Gud så gott haha. Det är ingen fara alls att äta det i 2 dagar i rad, skulle nog kunna äta det 2 dagar i rad under alla veckor. Gott och går ju att variera till tusen.

I fredags var Alexandra, Jenny, Tobbe och Sofie här och åt gott med en massa skratt och i lördags tog jag mig till lerum för att komma hem till cissi där madde väntade med ännu mer god mat och gott sällskap.

I går blev det dock fläsk och löksås. Efter mexikanskt kan det vara gott med husmanskost haha. Vi blev bjudna på söndagsmiddag hos mormor. Det är trevligt att bli bjuden på mat men jag tycker det är så kul att laga mat själv så mer än en dag i taget vill jag helst undvika. Jag kan hålla med om att köttbullar och makaroner inte är så kul att göra men att man alltid hittar nya vägar, nya ingridienser och nya smakupplevelser när man står och pillar i köket är kanonkul! Nu är förresten "min" kokbok på väg till tryckeriet. Ska bli kul. En kompis som inte ville nämna sitt namn har vart hemma hos mig. MYCKET! och tyckte att maten var så god och annorlunda att hon ville ha en kokbok av mig. Jag tyckte det var en kul grej för så måste man ju fota varje maträtt man gör och tänka efter vad man egentligen använder i varje måltid. Så de senaste månaderna har jag suttit mycket med adobeprogrammen och nu är den ivägskickad till tryckeriet. Det var rätt dyrt när man tog så lite exemplar men nästa bok kan man ju göra i fler exemplar, det blir ju betydligt billigare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0