På bilprovningen

Gick det definitvt inte som beräknat. Jag trodde den skulle gå igenom utan problem men när han gav mig pappret fick jag 8 ( ÅTTA!!!) tvåor. Jag kunde inget annat än att gapskratta och han trodde nog jag hade räknat med mer..

Vissa saker var allt lite löjliga tycker jag bla:
*Spolarvätskan slut (men sluta, klart jag fyller på den på vägen hem då)
* Höger bak- positionslampan sned (men vänd tillbaks den då?)
* Halvljuset hade för hög position (men det är ju bara att vrida på ratten, jag kan göra det åt dig om det är jobbigt)
* Rattinställningen har fastnat (vilken himla tur att det bara är jag som kör bilen och inte behöver ändra på rattinställningen med tanke på att den är inställd efter mig)

De andra 4 kan jag gå med på. Tråkigt men det är ju ändå bra att veta att bilen man kör är säker. Det blir nog dyrt på verkstad även att det är rätt simpla grejer, det är nu man önskar man kände någon med bilintresse (och kunnande) som kunde hjälpa mig så det inte blir så dyrt... Ska iaf till en verkstad här i närheten imorgon och ta ett kostnadsförslag. Blir det för dyrt fixar jag det privat, säljer den eller ställer av den.

Fick även nr till en gubbe där som frågade om jag ville jobba där, det tåls ju att tänka på. Tråkigt jobb som f*n men kanske bra betalt?

Gick eran bil igenom besiktningen?


Kommentarer
Postat av: bambam

Ja vår bil gick igenom på ombesiktining. men det är så med bilar och om man inte sköter dem så får man ombesiktining.



Var de jobb på besiktningen?

2010-01-14 @ 15:35:32
URL: http://blog.techfreak.se
Postat av: Myzan

Min gick igenom besiktningen med den förra ägaren.. själv har jag ingen förrän i höst.. det är inget "fel" på bilen. Det är bara batteriet som har laddat ur nu pga de över -23 grader vi hade här under över en vecka! Så det är inte så konstigt.. var många andra inom vännerkretsen vars bilar också la av.. så jag behöver bara ladda upp batteriet igen så går den som den ska.

2010-01-15 @ 19:12:02
URL: http://my01.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0