Unga mödrar (norge)

Nu har jag sett igenom alla avsnitten av Unga Mödrar Norgeversionen på kanal5play. Ja, jag vet inte vad man ska säga! När den första säsongen gick (danmarks version) var det kanonintressant tycker jag. Det var kul att se dom utvecklas och dom var duktiga och hade växt upp och självklart hade jag hoppats på att norges säsong skulle bli lika intressant men icke sa nicke.

Varför visar dom bara upp idioter rent ut sagt? Det finns mängder av jättetrevliga duktiga unga föräldrar i norge, har träffat några själv faktiskt men programmet visar bara omogna tjejer som är gravida och både röker, festar och i värsta fall bor hemma och låter mormodern vara den mamman som tar ansvar för barnet. Suck, jag blir så trött. Såna ska inte ha barn. Sen finns det självklart dom som verkligen växte upp när dom blev gravida och gjorde allt för barnet (tex hon i början av säsongen som hade cancer, henne gillade jag. Tyckte också om hon som hade en son som hette Oliver och var gravid med sitt andra barn i 11:e veckan) men dom var ju bara en bråkdel av dom som festade och rökte som tokar under graviditeten och amningen.  Och varför byter dom ut föräldrarna (och barnen självklart) hela tiden? Kan det inte vara samma personer hela tiden så man får se hur allting utvecklar sig?



Hon på bilden är min favorit just nu men tycker hon har lite konstiga åsikter ändå. (Inte min bild, googlade den och det var den enda jag hittade)




Jag ser fram emot sverige säsong så får vi se om dom visar samma där eller om det är mer som i danmarks program. Det ska bli spännande :D I övrigt så är det ett spännande och annorlunda program

Kommentarer
Postat av: TinA

jag håller med dig, jag gillar danmarks mödrar mer än norges. jag har inte sett så mycket av de norska men när du nämnde att de festar en del så kom jag ihåg avsnittet jag hade sett där dom festade just då.. konstigt. :/ jag hade mina favoriter i danmarks unga mödrar, så det sög lite när dom bytte ut =(

2010-02-16 @ 20:32:14
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Maddis

Det är jättekul att se på sånna här program!! Vill ha bebbe!!

2010-02-16 @ 23:44:22
Postat av: Madde

Japp, självklart ska jag vara med på bröllopet! det är först typ borgligt v. 13, sedan ska dom ha en fest för familj och vänner på valborgsmässoafton! Inget festande då inte med vänner ;)



Hihi festen jag hade var med gamla gymnasievänner! ;) men vi får ha fest du och jag oxå!!!



xoox

2010-02-18 @ 00:27:26
Postat av: Sofie

Jag tycker det e ett kul program, härligt att se så många olika mödrar å så kan man snacka om dom med HAHA ja en svensk variation hade varit intressant, kram

2010-02-18 @ 11:23:29
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0