Jag är så kass

på att uppdatera... Det har funnits noll intresse för bloggandet ett bra tag nu. Ännu har jag fortfarande lite problem om vad som ska sägas men jag måste ju iaf visa att jag lever. Jag som hatar personer som slutar blogga "bara så där" och när dom säger att dom inte har något att säga så brukar jag säga att ett litet inlägg med mini-information går bra det också. Snacka om dubbelmoral alltså. Smäll på mina fingrar ska jag ha haha

Ja, vad har hänt? Allt och ingenting. Eddie har fyllt år (och firats), mycket jobb (på jobbfronten går det framåt men är fortfarande rätt segt) och mellan jobben så klämmer vi in en och annan go middag som heller inte är det lättaste att planera med andra när man har ett ganska tajt schema. Det blir ju att man umgås mycket med jobbarkompisarna, men dom är jättehärliga och går också bra ihop med eddie så det gör ju ingenting. Sofie och jimmy har fått en liten going, william. Han fyller en månad på tisdag, oj vad tiden rusar iväg. Anna och Tonys barn är nu över ett år gamla. Jösses! Ekonomiskt är det riktigt segt (värre än någonsin haha) men förutom det så känns livet kanon. Det känns bättre än det gjort på mycket länge vilket känns skönt. Börjar också trivas väldigt bra här i lägenheten, trots att avståndet till allting faktiskt känns. Det är lite långt till... ja överallt faktiskt men då är man också hemma när man är hemma :D

Jag har också köpt en bil; en Nissan almera, min första riktiga egenbetalda bil (jag menar 21 år, det är verkligen dags nu!!) Bilen är sådär. Kanonskön att köra, okej utseende men vråldyr att försäkra haha så det positiva tar väl ut det negativa antar jag hehe. Lajka blev lite dålig i höfterna men blev sedan bra och hon mår nu bättre än någonsin. Trotsig har hon börjat bli, och inte så lite heller men med ålderns rätt. Hon har varit världens bästa hund under lång tid, hon kan få lite egotid nu det sista, lite jobbig kan hon allt få vara. 

Jag jobbar fortfarande med Himmelriket, även om jag dragit ner otroligt mycket på det. Har (tyvärr) ett kontrakt som jag måste följa men det har jag lessnat på sen länge och gör det endast för att jag måste. Partylite är tvärtom. Det tycker jag är jättekul för jag älskar såna saker men har absolut inte tid så därifrån har jag lagt mig som "vilande konsult". Det betyder att jag inte jobbar hos kund eller på nätet och behöver inte heller göra inköp eller gå på möten men jag får fortfarande infomail och kan börja jobba när jag vill igen. Jag sålde ju också vykort till en affär och det har jag också lagt på hyllan. Har dels inte pengarna till materialet eller tiden till att sitta och göra dom men däremot gör jag en fuling och har haft vykortsmakarkurs och har anställt mina "elever" att sälja dom så länge. Dom får självklart 100% av pengarna och tycker det är jättekul så det är ju en win-win-situation. Dom är arbetslösa/pensionärer/mammalediga och tycker det är kanon att ha något att hålla på med på dagarna. Hemsidan (näthandeln) som jag börjat på gick bra men som sagt många projekt på en gång kan bli för många och för att inte det skulle bli plättar och pannkaka av ALLTING så sålde jag rättigheterna till hemsidan (dock inte namnet, det var grymt och ska användas i mitt nästa projekt och håller det alltså hemligt hahaha). Han som köpte den var kanonglad och nöjd eftersom jag redan gjort det mesta med möten med leverantörer m.m och jag var glad att bli av med den så snabbt och lätt utan att behöva avsluta kontrakt med leverantörer och grossistföretag. En bra affär helt enkelt :D

Detta blev ändå ett långt inlägg.... ett långt inlägg av ingenting i innehåll, det var inte dåligt av mig haha. 

Vad har jag missat? 

Vi skrives!  

Kommentarer
Postat av: Madde

Wihoooo!! Vad kul att läsa, det är kul men sjukt jobbigt att ha många bollar i luften.. :)

Hur gick det med matten oxå?? nyf :)



Hoppas vi kan ses snart.. tror vi båda är rätt fullbokade, en när jag ser en bra dag/kväll så messar jag dig.. :)

Puss

2009-09-14 @ 20:07:43
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: sofie

ja det var ett långt inlägg men jag tycker nog att det var bra info :D en bra sammanfattning haha Jag har ammat nu å äntligen har han somnat så nu ska jag krypa ner igen.. Jobba lugnt, hoppas vi ses snart igen, kramkram

2009-09-15 @ 04:55:08
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: suzi

Kul att du skriver något iaf :) Är ju som sgat intressant för oss andra att veta lite om ditt liv :) kram

2009-09-15 @ 20:58:49
URL: http://tizz.blogg.se/
Postat av: TinA

Skönt o höra att ni lever och trots det ekonomiska så mår du bättre än på länge :) det är en stark person det! :)



Verkar som du har en massa jobb och att du inte hinner andas. Vore kul o veta vad du jobbar med o så.. vad du får göra :)

2009-09-16 @ 18:25:40
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Myzan

åh, vad kul att du har börjat uppdatera igen ! WB ! Verkar som att du har väldigt mycket för dig, å det låter riktigt kul och bra ! :) Jag avundas verkligen bilen ! ;P Vill med ha en alldeles egen bil! :) MEN, det är ju som sagt dyrt.. :(

2009-09-21 @ 11:17:55
URL: http://my01.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0