Saknar att prata

Ja, kanske låter konstigt men det gör jag verkligen. Jag saknar att prata iväg en massa timmar på egentligen ganska onödigt prat. Jag saknar väl egentligen vännerna antar jag. Alla vänner finns ju fortfarande såklart kvar men på sista tiden så har så många glidit iväg av mängder av anledningar. En del bor MÅNGA mil bort, en del är mammalediga och har istället börjat umgås med varandra och bara varandra, en del har helt fel arbetstider än vad jag har. Sen har vi ju självklart de som faktiskt bor nära, här i gbgområdet men som man ändå av (dumma) anledningar "tappar". ¨

Jag saknar att prata med Christian om livet, jag saknar att prata med TinA på mcdonalds och på promenader eller Mimmi om kärlek. Jag saknar dig Madde, dig som jag känt så länge men kan ändå inte komma på något vi pratat om. Och trots att det var under en kort period så saknar jag långpromenaderna i skogen med Sofie  och soffkvällarna hemma hos My. Tänker ofta tillbaka på hur kul vi hade det, susanne, när vi jobbade tillsammans. Det var tur att Nina fanns under alla håltimmar. Jag saknar utlandsresorna med sandra och träningen med dennis. Det här känns ju helt sjukt att sitta och läsa detta själv nu. Hur svårt kan det vara att bara ta upp det igen?

Är det pengarna som gör att man inte åker spontant iväg under ett par dagar till en gammal kompis och bara pratar minnen? Eller är det att man inte har tid? Eller kan det helt enkelt vara så att det inte är en priroritering?

Eftersom det är olika åldrar på alla dessa människor, olika personligheter, olika yrken, olika städer och olika ekonomiska förutsättningar så vet jag mycket väl att det inte är deras fel att det blivit så. Det är bara mitt. Den sista tiden har det bara kännts stelt att prata med kompisar när man träffas och det är så tråkigt. Antar att man stör om man kommer upp ett par dagar "bara så där".... fast å andra sidan hade jag själv älskar om någon hade kommit spontant sådär ett par dagar. Jag ska försöka ta upp det här igen när jag slutar jobba mindre. Det och träningen hahaha

Kommentarer
Postat av: TinA

hej lina.. jag vet hur du menar. exakta känslan. jag o kussen har precis bestämt datum med my när vi kan komma upp till örebro. egentligen ska zandra också med, men det är inte helt säkert då hennes klass kanske tänkte ha halloweenfest samma helg. vi tänkte att vi drar upp så fort vi kan efter att vi fått pengar så att dom inte försvinner till andra saker.. som inte direkt behövs om man ska jämföra med att träffa vänner. kanske kan du också komma? den 30e oktober åker vi upp.

2009-10-10 @ 23:35:00
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Madde

Det är definitivt inte bara ditt fel att man tappar kontakten! Alla är kassa på att höra av sig.. :(

Du och jag får bli bättre på att höra av oss till varandra!!

Vi måste ses, bra initiativ i lördags!!

Jag är fri nästa helg bara så du vet, ifall du är ledig! :)

Kram

2009-10-11 @ 13:04:00
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: Myzan

Det är aldrig bara en persons felt att kontakten rinner iväg. Man är två att måna om en relation, och tyvärr så har jag också varit väldigt dålig på att höra av mig och så. Ekonomiskt har jag precis som du också svårt att ta sig någonstans. Men egentligen så behövs det inte fokuseras så mycket på att ses... finns ju så många andra sätt att höras på. Jag skulle vilja ha er hemadress om det går för sig? kram

2009-10-16 @ 15:13:34
URL: http://my01.blogg.se/
Postat av: sofie

Gumman då, förstår hur det är.. Det blir tyvärr lätt så, jag saknar oxå våra promenader, ring när du har tid så fixar vi det så ofta det går :D Å jag har även utmanat dig på min blogg, kramkram

2009-10-20 @ 00:00:02
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0