Julen

Julen låter fruktansvärt avlägset, frågar fortfarande folk hur semestern har varit. Men tiden går fort, ruskigt fort och snart är den här. Den absolut mest underbara tiden på hela året. Jag älskar verkligen jul. Nu nu menar jag inte bara paketen på julafton (men dom är självklart också  livsviktiga), utan hela december månad. Älskar ljusen i allas fönster, alla glada miner, all RUSKIGT god mat på julborden (bara väntar på att första inbjudan ska komma, jag hoppas verkligen det blir julbord någonstans detta år), all julklapps-inköps-stress, alla pepparkakor, alla julmarknader.

Att gekås har börjat julskylta kan jag aboslut tänka mig, likaså IKEA. Jag menar, det är ju såna ställen "man" går på en eller två gånger på år (jag sa "man", inte att det gällde mig, för ja, jag går klart oftare haha) och det är ju superbra att man kan inhandla allt för året på samma gång men jag var på rusta 2 dagar i rad. Först var jag där sista september och allt såg ut precis som vanligt men sen var jag också där dagen efter, dvs 1:a oktober och då var halva affären i full färd med julsaker. Bara över en natt så där, från en dag till en annan. Det var tomtar och snögubbar, granar i alla möjliga storlekar, prisklasser och material, julgardiner, musik i högtalarna, pepparkakshus, julgranskulor i alla färger och mängder med mer. DET tycker tillochmed jag (som bara älskar julen) är lite väl tidigt. Det är 2,5 månader kvar och man tröttnar lätt. Nä, första december ska lägenheten prydas (och oj vad den ska bli fin detta året) men innan dess ska det endast finnas jul i tanken. Eller vad tycker ni? 

 


Kommentarer
Postat av: TinA

jag håller med dig från punkt till pricka

2009-10-03 @ 13:40:29
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag håller med, hur ska ni göra i Jul? Vi är hos Jimmy´s familj iår å nästa hos min så kör vi vartannat år :D

2009-10-03 @ 21:38:35
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Myzan

jag håller med. lite tidigt att julpynta och julskylta nu. men visst kan man få tänka lite på det nu ? ;P lite småmys så där :)

2009-10-05 @ 20:46:27
URL: http://my01.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0