Dom svarta bestarna

Vi började dagen med en lång stund ute. Fast det var hemskt väder med regn, rusk och blåst var det härligt ändå. Känns bra att det går framåt med Ozzy och Lajka, det känns som om det blir lite bättre för varje gång. Lajka är världens bitch mot Ozzy, en riktig kärring, men idag har det vart riktigt roligt faktiskt. Dom hjälptes åt att dra en gren från ett träd och sen när det äntligen var över så hade dom dragkamp med pinnen mot varandra och Lajka har inte skällt på Ozzy vilket känns skönt. Det är "bara" Ozzy som skällt när han ville leka och det är bra om han får igång henne. Det är lång väg kvar tills dom är bästa vänner men kul att se att det utvecklas iaf. Nu ligger dom och sover i varsin del av soffan och jag och eddie knör på den lilla haha.
 
Ikväll ska det bli kul med biljard, jag menar, man måste ju lära sig någon gång, eller hur? Eddie skulle lära mig spela tennis idag också men vädret tillåter inte riktigt det. Det får bli nästa helg (om nu inte vintern drar igång på riktigt snart, usch usch)

Jag skulle vilja gå på en sminkkurs och jag vet att många rekomenderar MakeUpStore:s sminkkurs, någon som vart på den och kan rekomendera den? Det jag gillar med den är att man får "tillbaka" pengarna i form av produkter.

Vi gjorde tacopaj igår, vi har inte gjort det på jättelänge, men herregud vad mat det blev över. Blir alltså samma mat idag igen och dessutom får Eddie en matlåda till jobbet. Det är samma recept som jag alltid gjort då pajen nästan tog slut. Jag vet inte om vi plötsligt börjat äta mindre eller om det var så mycket annat till som gjorde oss mätta. Sallad, dressing, vitlöksbröd, en flaska vin och två flaskor cola och annat smått och gott. Man kanske inte orkar hur mycket som helst:P

Måste snart boka allt till örebro, så det inte går upp i pris. Ska bli kul att träffa alla igen men nu när man flyttat därifrån känns det såå jäkla långt dit hehe. Det känns som andra sidan jorden. Men det är ju bra att man träffar några iaf. Tina var här i veckan, och fastän det var väldigt kort känns det kul att träffa henne, jag hoppas hon och Paul stannar lite längre nästa gång. Sen kommer Emil på onsdag och My och Joakim planerar jul på liseberg. Dennis träffar jag ju regelbundet varje gång han träffar sin broder. Man märker hur snabbt teckenspråket försvinner. Vid varje gång jag träffar honom behöver jag tänka efter och bokstavera mera. På precis samma sätt som alla språk. Jag är värdelös för att hålla igång de språk jag "kan". 

Hej!  


Kommentarer
Postat av: Madde

Är det receptet du fick av mig på Tacopajen? Fasen vad sugen jag blev på den..

2008-10-11 @ 16:35:03
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: TinA

Haha, jag vet men min son ska heta Villiam. Med "V". ;)



Och ja, det blir nog en längre vistelse nästa gång. :)

2008-10-11 @ 17:25:42
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Pecan - Mattias, KAKHUSET

Vet precis vad du menar med att om man flyttar, känns de som man flyttat till andra sidan jorden, så känner jag varje dag!



öööööööööööööhm vänta nu.. Juste jag flyttade ju till andra sidan jorden :P hehe, men hoppas du får en vecka i Örebro!

Hälsningar ifrån Australien!

2008-10-12 @ 13:38:55
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: Sofie

Vad roligt att det går så bra mellan dom :D Jag ska träffa en hund imån som jag kanske ska bli dagmatte till, håller tummarna.. ha det kul i örebro :D kram kram

2008-10-12 @ 23:43:31
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har ni skaffat en hund till ?? eller vem är ozzy ?

2008-10-13 @ 08:25:46
URL: http://thelifeofmojje.blogspot.com
Postat av: Zandra

Tjatja! När åker du till örebro? jag ska dit i helgen jag :D Blir skit skoj.



Va äre förresten för varelse den där Ozzy? :P

2008-10-13 @ 12:28:04
URL: http://zandry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0