Hjälp, tack :)

Idag var vi då och kollade på den där byteslägenheten. I fredags var ett par här och kollade som hade satt ut en bytesannons på blocket. Dom var MYCKET intresserade och idag var vi som sagt och kollade på deras. Ja, jag vet inte vad man ska säga men jag har gjort en för och nackdelar, läs om ni är intresserade:

Plus +
Mycket billig hyra
Underbart område
Jättetrevliga grannar
2 stora fina klädkammare
Nyrenoverat badrum
Tydligen lätt att byta upp sig till en större lägenhet

Minus -
Väldigt liten, på gränsen till för litet
Oerhört gammalt och slitet (har aldrig sett nåt liknande om ja ska vara ärlig)
Kommer behöva städa det första halvåret för det var någonting hon aldrig gjort
Litet kök
Gasspis (men ska bytas ut inom ett halvår)
Behöver tapetseras och målas i VARJE vrå i lägenheten
Ingen balkong


Ja, vi vet inte riktigt faktiskt. Det kanske ni märker, men den har alltså en underbar hyra haha och skulle vi lägga ett par tusen på "renovering" skulle vi komma upp i en månadshyra här, och trots att den är jättegammal, sliten och oerhört smutsig kanske man kan få den mysig med nytapetserat i hela lägenheten och ommålat i tak och på lister, eller vad tror ni? Nu gäller det bara att övertyga hyresvärdarna också vilket är den svåraste biten.

Har ni några bra tips hur jag ska lägga fram det? jag kan ju inte gärna säga "ja hej, mitt namn är lina bergström och det är så här att jag skulle vilja göra ett direktbyte för att jag tycker ni är skitdåliga och vill flytta härifrån fort som fan, dels en kostnadsfråga men nu har det också blivit en principsak. Vi måste sköta det här snabbt och smidigt eftersom annars kommer mitt `byte`ångra sig när när hon inser vilket jävla ghetto det här verklgen är och jag kommer bli fast här för alltid"
nä, ingen hit  ;)



Idag blev det ett rent lägenhets-inlägg. Jag skulle vilja veta vad ni tycker, är ni hejare på att måla eller vill följa med på att välja tapeter kan ni väl säga till? Jag skriver om nåt annat nästa gång! Hej 



 

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag ÄLSKAR att måla om! Jag vill GÄRNA hjälpa till!!! Får jag??

Fast hitta tapet och sånt kanske är bäst själv, så det inte är bara min vilja. hihihihi. Men hjälper gärna till!!

Hur du ska gå tillväga med bytet kan jag nog inte hjälpa dig med tyvärr. :(

Men tycker nästan plussen är bättre än minuset. Det är litet, och hyfsat billigt att renovera om då :D

Värt det..

2008-10-19 @ 23:01:05
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: Sofie

et är väll bara att säga som det är att ni inte har råd att bo kvarmen har hittat ett par att byta med som är itressanta å uppge deras namn å fråg om dom ska kontakta er eller hur det nu fungerar... Självklar hjälper jag till att måla å fixa :D jag vet inte om jag har knött in mig men med två klädgaderober borde man ju kunna göra om ett till datarum eller något... det där med att vara uta balkon går ju fet bort för mig, men ni e juvana ;) speciellt om det är lätt att byrta upp er om ett tag, kramkram

2008-10-20 @ 00:40:41
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Sofie

Glömde ju säga att spat var helt fatastiskt! det var itne sist gången hoppas jag :D kram kram

2008-10-20 @ 00:42:20
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0