10 år!

Helgen kommer jag inte ihåg så mycket av, det var ju så länge sedan och jag börjar ju bli gammal haha men däremot har dt ju varit en viktig födelsedag i helgen. Inte vem som helst heller utan KANELBULLEN! Ja, precis kanelbullens dag firades ju för tionde gången igår och självklart är det en mycket bra tradtion som behöver följas så jag bakade bullar. Mitt tidigare recept har vart okej. Asså jag menar smakar bullar liksom, men inget mer men i lördags efter vi hade vart i kungsbacka så stannad vi på IKEA i kållered och där bjöd dom på nybakta bullar iett av köken där och dom var sååå goda. Mums filibaba säger jag bara. Hon frågade hur dom smakade och jag svarade "underbart". Då var bull-tanten så snäll att jag fick receptet. Skyndade mig hem för att baka och dom var nog ännu godare! Flaggans dag skiter jag i, bryr mig inte särslit myket om Halloween eller prinsessornas födelsedagar men när det gäller en notis i almanackan om att kanelbullen fyller år, då är jag helt plötsligt väldigt "för traditioner"

På tal om Halloween, någon som ska ha nån kul Halloweenfest?

Idag har jag sjukanmält mig till jobbet, det har jag aldrig gjort förut och eftersom jag inte är ett dugg sjuk så lät det nog jättefalskt eftersom jag är riktigt dålig på att ljuga. Vad har jag gjort istället? Städat, gått ut med vovven, hälsat på mormor och precis kommit hem från träningen. Tänk vad man hinner med när man är "sjuk". Undrar om jag ska ha feber imon med? Ja vet det är hemskt, och jag vet att det är oansvarigt men ärligt talat det skíter jag i. Ni som känner mig vet att jag haft 33 jobb och har aldrig sjukanmält mig eller klagat speciellt för jobb är allt för mig och jag tycker det är dels en skyldighet men också en rättighet att jobba, så jag behöver inga föreläsningar eftersom det borde betyda att jag har anledning till denna sjukanmälning. 

 Jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva om mer så ha det bra! Hej

Kommentarer
Postat av: Madde

2008-10-08 @ 17:59:19
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: Madde

var visst för snabb innan :P

Jag fick ingen kanelbulle.. :(



Vad ska du göra i helgen?

Jag har börjat göra lite planer :)

Puss

2008-10-08 @ 18:00:33
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0