Mitt hem = biskopsgården

Kära underbara biskopsgården!

Ibland är det kväll och man stannar upp och lyssnar. Helt tyst. INGEN POLIS har kommit idag, ska vi bli oroliga? POLISERNA kanske har blivit kidnappade? Näe då, så farligt är det inte. Förra veckan åkte jag spårvagn (20.02 var klockan) och en man i 40-årsåldern tog tag i min arm och sa "Ska du verkligen åka denna spårvagnslinje så här sent, det kan vara farligt för dig."

Det är 7% invånare med svensk nationalitet...

Det har vart 11 bombhot sedan årsskiftet

4 personer dödade (och 13 skjutna)

218 inbrott


idag var det läskigt också. I morse gick Eddie som vanligt 06.15 ungefär efter ha pussat hej då. Runt 20 över kom han in igen väckte mig (klart jag somnade om) och sa "älskling vakna, du ska nog klä på dig, det står poliser i trappuppgången, och ingen får gå ut från porten, det är en bomb som dom måste spränga. Dom kanske ska evakuera" Runt kvart över 7 höde vi en JÄTTESMÄLL (Tänk värsta nyårsraketen ggr 10) och vi fattade att den var sprängd. Sen kunde han gå till jobbet och det sista han sa var "Hur fan kan jag få chefen att tro på mig? Det här händer ju för fan inte i Sverige haha" 

Jag tyckte dom skötte det väldigt bra, eftersom dom inte evakuerade om det inte var nödvändigt, och poliserna hade ju bara "nekat" dom som skulle till jobbet att gå ut, för att inte skapa panik i onödan. Det skötte dom bra (Dom är väl vana nu, antar jag :P) Men då blir man ju lite fundersam, hur ofta händer sånt här utan att vi ens märker det? Kanske inte nödvändigtvis bomber, men annat.


Skönt att man ska flytta... även om vi inte vet vart än ;)

Kommentarer
Postat av: TinA

OBehagligt x 10 också ju. :/ Snart tvingar jag er ta första bästa lght bara för att komma därifrån - med livet i behåll, inte i en liksäck. :| :S

2008-10-14 @ 12:29:30
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Nina

WHAT!!!

2008-10-14 @ 22:06:06
URL: http://skapandetekniker.blogspot.com
Postat av: Sofie

Hahah gumman vilket underbart område :D Kanske ska tå lägenheten ovanför er ändå ;) Den vi varå kollade på var fantastisk, så vi håller tummarna att vi får flytta in, skaäven försöka få den nytapetserad.. Vi hörs! kram kram

2008-10-14 @ 22:36:11
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Sara

hahahhaa förstår inte varför ni flyttade dit från första början?...ni lär ju bli skjutna snart, ni är ju nästan dom ända vita där

2008-11-02 @ 00:01:33
Postat av: vejjo

fyfan, är det så illa? då ska jag aldrig flytta dit, jag håller mig kvar i snobbområdet lindholmen, HAHA.

2008-11-24 @ 11:34:12
URL: http://eightbits.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0