Inget lägenhetssnack idag..

.. I promise

Idag var träningen redan vid elva, jätteskönt att ha hela dagen ledig sen. Sen åkte jag till Mimmi och fikade hos henne. Det var.. längesedan, kan inte påstå att det var någonting jag måste göra om igen. Efter det mötte jag Eddie i stan för att kolla på kläder till honom. Det blev att vi tog oss till Allum istället. Han har inte den bästa tajmingen eftersom det är några dagar innan lön, men han ville köpa kläder till hans farfars fest och det var skönt att ha det fixat nu och det blev riktigt snygga kläder. Jag har ingen aning om vad jag själv ska ha på mig heller, för jag känner inte den sidan speciellt bra så jag vet inte riktigt "hur" fin man ska vara. Jag tänker iallafall inte köpa nya kläder till den för jag har inte dom pengarna så jag får nöja mig med något i garderoben. 

Jag är SÅ inne på nästa hund. Nej jag vill inte ha en valp i en lägenhet. Nej jag klarar inte av det ekonomiskt. Nej jag ska inte ha 2 hundar, men kolla kan man ju alltid göra. Jag älskar hundar och min "nästa" hund ska vara min bara min hela vägen och hundstackaren ska inte behöva flytta från olika personer och olika platser hela tiden. En hund ska ha en massa lekkamrater, och vara omkring andra hundar från små valpar och sen hela livet. Tyvärr är det försent med lajka. Nu är hon gammal och vill helst bara gå på promenader. Iaf, som alla vet ÄLSKAR jag rottweiler. Jag är tok-kär i dom och vill ha hela min vardag med en massa stora fina rottisar. Men nu har jag även kollat mycket på FlatcoatRetriever. Ni som inte vet hur dom ser ut är dom sjukt lika lajka förutom att lajkisen har schäferöron. Så man kan säga att dom ser ut som svarta Goldenretriever fast en aning större. Jag känner en kompis som är tillsammans med en uppfödare så man är lite sugen på att åka och kolla men samtidigt är det jättefarligt. Risken är oerhört stor att man kommer hem med en liten söting som man inte har plats eller pengar till. Eddie gillar båda hundarna men han är lite rädd för rottweilers så han blev mycket kär när jag började prata om flatcoats även om han är van vid tanken att jag definitvt ska ha en rottis (även om det inte kanske blir nästa hund)


Imorgon börjar jag jobbet igen, (precis när jag vant mig med att vara ledig:P) och precis som chefen ville och anledningen till att jag ville sluta var alltså att jag skulle gå upp i tid för samma pengar. Ja, har man inget val så suger det men vad kan man göra? Innan började jag alltså 16.00-22.00 5 dagar i veckan. Nu ska jag alltså jobba 4 dagar i veckan men jag ska börja kl. 13.00 men ändå sluta 22.00. It sucks =D

So long   

     


Kommentarer
Postat av: TinA

En massa rottisar runt omkring.. Du kanske starta en hunddagis eller nåt? :D Vore la mys? Iofs kanske lite jobbigt, men börja med något litet, typ fem hundar åt gången? Eller färre.. :P

2008-10-22 @ 11:02:30
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sofie

Fy fasen villka tider, stackare... Jo jag försökte smyga förbi å¨det var mycket jag inte köpte men lite blev det, har inga tjocktröjor å underkläder så det behövdes, jag köpte inget onödigt i alla fall... Vi hörs! Kram Kram

2008-10-22 @ 12:19:24
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: TinA

Hehehe, du kan ha en specialare "Tar endast emot rottweilrar" eller nåt. ;) det kan göra dig speciell jämfört med dom andra hunddagisen :))

2008-10-22 @ 12:40:03
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Madde

hahah jo, men fan det går inte fort alltså. Det är samma städning jag är på G med.. :)



Lust att hitta på nåt på frajdag eller nåt?

Jag är sjukt sugen på tacos är inte du det?? :P

2008-10-22 @ 15:28:44
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0