Avundsjuk

Ja, jag är så avundsjuk på alla ni som har skitsnygga bloggar. Jag är avundsjuk på ert tålamod och kunskap. Visst kanske jag kan lära mig att göra en riktigt snygg blogg men jag skyller på att jag inte har tid. Men egentligen är det att jag inte har tålamod. Jag vill kunna direkt, jag är för otålig för att lära mig. Detta blev iallafall resultatet just nu. Temat är fortfarande lila och svart som jag hade innan, men förhoppningsvis är det lättare att läsa nu. Jag blev själv irriterad för att det var så mörk bakgrund men jag "hade ju inte tid" att fixa det. Men det blir säkert ändrat snart igen..

Helgen gick ovanligt fort denna gången. I fredags blev det först stan med emil som jag redan berättat. Sen åkte jag och eddie iväg och storhandlade med betoning på STOR. Härligt med superfull kyl och frys. Efter det började jag laga tacos till mig och Madde och när vi åt i godan ro och satt och tjötade kom det tre killar hem (förutom Emil och Eddie då som åt pizza. Dom ville inte ha min tacos) Så från att vara 3 blev vi alltså 7 på fredagkvällen. Det var rasmus + kompisar som kom. Kul att träffa honom också. Det var mycket längesedan. Studenten 5 juni om man ska vara exakt.

I lördags blev jag väckt med frukost på sängen. Det var andra gången på 3 år och 10 månader. Den första gången var när jag fyllde 19. Det jag försöker komma fram till var att jag blev mycket förvånad och faktiskt lite misstänksam också. Det var jättesnällt men eftersom det inte direkt tillhör vardagen så var min första tanke "Vad har du gjort?" . Jag vet inte om det var för att han kände sig extra snäll denna dag eller kan det ha varit för att han inte ville äta frukost med emil? haha

Sen var det först en superdupermegalång promenad med lajka så vi allihopa somnade i soffan sen. Efter tuppluren blev det duschande och vi började göra iordning oss för fest. Det var Eddies farfar och farbror som fyllde 125 år (tillsammans alltså). Det var god mat, men eftersom jag är frälst på tårtor blev jag faktiskt ganska glad när det var en tårta som jag verkligen inte tyckte om. Det var en mockatårta med maräng och min bit fick "mitt" bord dela på. Den kunde jag inte äta (som tur är, annars hade resten av folket inte fått nån tårta hehe) Det var kul att träffa så många personer, men rätt jobbigt. Hade otroligt ont i huvudet efter hehe.


Jag har haft topphumör flera dagar i rad nu, men idag när jag vaknade var det nere på botten igen. Jag har sagt förut att vi har legat och trampat vatten i lera nu länge, men att vi äntligen börjar kravla oss upp ur leran. Nu känns det tvärtom. Nu känns det som att vi var på väg upp ur leran men blev isparkade igen. Allting känns skit idag. Kanske är det för att jag ska jobba idag. Blir alltid grinig när jag jobbar. Jag vet att jag låter som en bortskämd unge, men nu är jag inne på min andra vecka med "mer arbete för samma lön" och jag blir surare och surare. Jag vill ha heltid, eller iaf 35 tim/ vecka. Eller kanske högre lön med de jag jobbar nu hehe. Lägenhetsbytet gick inte igenom heller, vilket inte gjorde dagen bättre. (Hur ska vi göra nu liksom?)  Dessutom haglar det och blåser småspik. Eddie ligger också nära på att förlora arbetet och sängen är sönder. En massa kostnader hela tiden.  Så, nu är det slutgnällt!  Nu har jag fått gnälla av mig så nu kan jag fortsätta vara positiv resten av dagen haha.

Ha´re bäst!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Fin sida nu! :D

Serien handlar om "trubbel kids" extremt bra tycker jag, blir typ skitledsen över att den inte finns på dvd. :(

2008-10-27 @ 13:45:57
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men mamma å pappa har ju er förra säng om ni behöver en ny.. :D Gu vad synd med lägenheten, hur kom det sig då? Håller tummarna på er, kram kram

2008-10-28 @ 09:56:38
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag får abstinens om du inte uppdaterar jämt :P

2008-10-28 @ 23:19:57
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0