Arbetsintervju

igår var jag på en arbetsintervju, eller jag vet inte om man kan kalla dte för en arbetsintervju förresten. Det var arbetsprover kan man säga. Iaf så hade dom samlat 5 personer och skulle välja vilken av dom som skulle få anställning. (Ja, jag hade inte skrivit detta inlägg om det inte vart jag) Det var bemanningsföretaget Student Consulting. Det var Tina som tipsade mig om det, och TACK FÖR DET! Jag har skrivit in mig på sidan för länge sen men då rindge dom upp mg och sa att man var tvungen att vara högskolestudent men dom har tydligen blivit större och tagit bort den "regeln" Gött!

Först fick man genomgå en vanlig intervju (Hur ser ditt liv ut om 5 år? Hur tror du att det här jobbet är? Vad är dina positiva och negativa sidor? ah, ni fattar) Sen var det 9 arbetssituationer: Hotell, restaurang, administration och kontor, logistik, lager, transport, butiksförsäljning, ekonomi och bygg och anläggning. Jag hade 8/9 rätt. Självklart blev jag inte godkänd på det sista. Kan inte ett skit av bygg och anläggning. Den som var "tvåa". Asså den som näst bäst eller vad man ska säga hade TRE!!! hahaha 

Hon sa att hon aldrig hade träffat en tjej med 8 godkända! Känns bra. Hon sa att det var utomordentligt bra och att hon ville anställa mig "här och nu på plats" men att dom inte hade ett jobb till mig ännu men hon hoppas det går fort , för att dom ville behålla mig! Härligt! Men hon berättade också att eftersom det är lågkonjuktur i sverige är företagarna väldigt "rädda" för att anställa men att hon ska göra vad hon kan. Även om det skiter sig var det ändå en kul erfarenhet =)


Ja, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: suzi

nu har jag skrivit ännu ett! Vilken lyx va? ;)

2008-10-16 @ 14:32:33
URL: http://tizz.blogg.se/
Postat av: TinA

Kul! :D Härligt att det gick så bra för dig! :D:D

2008-10-16 @ 16:05:17
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sofie

Vad roligt, Grattis! härligt med possitiv feed back :D AHahaha vad hon lurad er med lägenheten då, där va probleme, ni får inte plts hahaha illa.. Det kommer ett par å kollarpå min imån, sorry men ni får den nog inte :( Kärring! Jag hoppas vi får den vi vill ha samt att dom nya kan flytta in i december :D Vi hörs! kram kram

2008-10-16 @ 22:08:15
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0