Varför ska det vara så svårt?

Jag förstår faktiskt inte varför det ska vara så svår att hitta en billig och bra lägenhet? Det känns som att jag lever på blocket och boplats, är där inne 7-10 ggr per dag och jag blir jättenervös om internet inte skulle funka. Så tragiskt haha. Hittar man en kanonlägenhet så hyr dom bara ut den i 2,3 veckor någonting, annars är hyran på tok för hög eller i samma område som vi bor i nu, och det är ju mycket därför vi vill flytta häriffrån, ett hemskt område!
 
Vi kollade ju på en etta vid munkebäckstorg som vi inte fick, och tankarna går fortfarande till den OFTA, jag möblerar den i mitt huvud och nu på sista tiden sätter jag även upp julgardiner och adventsljusstakar för att skapa lite julmys. Där var det iaf ett jättefint område.


Igår var jag ute och borstade lajka, och alla ni som har/ har haft långhåriga hundar vet att håren flyger all världens väg och man sa då helst inte ska göra det i ett bostadsområde. Jag gick alltså en bit bort bakom ett hus (för att inte störa någon med allt hår) och jag ser en kvinna gå förbi lite smånervös ett par gånger, 10 min senare kommer hon tillbaka MED EN POLIS! Då hade hon gjort en polisanmälan för att jag flår hunden. Men herreguuud! Jag blev riktigt irriterad och polisen frågade "Borstar du hunden" och jag svarade "Japp, annars ser det ut som valpar i hela lägenheten av allt hår, hon fäller ju". Han skrattade åt mig, och blev irriterad på den knäppa kvinnan, önskade mig en bra dag och sa att hunden mår bäst av att borstas till kvinnan. Hon blev rosenröd. 

Idag kommer Tina och Paul, ska bli grejt! Ozzy kommer också, och det är bra för då vill man hitta på något mer än bara promenader, man leker lite och så. Men varje gång han åker får jag världens längtan efter 2 hundar, inte bra haha. 


Eh.. ja.. hej 

Kommentarer
Postat av: Sofie

hahah men gud har inte folk annat för sig! ja du man gör alldrig rätt som hundägare, stackare, tur att polisen va rätt i huvudet.. Jo jag förstår längtan efter två hundar, jag gör mer tvärt om nu mera haha skönt på kvällen med en ;) underbart att ni kan hahonom, tiina e inte så stabil just nu och från söndag så bo vi ju nästan grannar hahah kram kram

2008-11-08 @ 03:23:18
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: TinA

Det var trevligt igår. :) Trodde först Sofie menade mig i sin kommentar här, men har för mig att ni berättat att hon har en kompis som heter "Tiina", så... ;) Haha.:)

2008-11-08 @ 11:06:25
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Sofie

jag kan tyvärr inte säga vad det är med Tiina men hon mår dåligt kan man säga... Jätte skönt att du tycker så om två hunar men som sagt man får vänta tills man får råd.. så ni slipper göra som mig, även om d alltd löser sig, vi ses mån :D kram kram

2008-11-08 @ 15:05:47
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Lisa

Haahahaha det finns folk till allt !! :D

2008-11-08 @ 16:07:17
URL: http://thelifeofmojje.blogg.se/
Postat av: Laaijsa

Tack så mkt . Jag är riktigt nöjd faktiskt :D men är fortfarande inte klar . satt ju med det aslänge igår , så har nog tömt energin nu.. är rätt trött på html koder just nu . Men får se kommer nog fortsätta ikväll

2008-11-08 @ 19:14:16
URL: http://thelifeofmojje.blogg.se/
Postat av: suzi

haha vilken jäkla kärring! tur att polisen höll med dig iaf : )

2008-11-08 @ 22:06:01
URL: http://tizz.blogg.se/
Postat av: Myzan

Haha, det där om tanten och polisen var riktigt kul att läsa.. man kan ju undra varför hon inte kollade upp innan och frågade vad du gjorde med hunden innan hon besvärade polisen :P

2008-11-24 @ 19:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0