En dag full med trisslotter

Ja lägenheten i borås var en speciell historia. Den hade legat på hemnet i 2 månader och hade gått ner från 100 000 till 50 000 och dessutom kunde ägaren tänka sig att gå ner i pris. Det var en nyrenoverad etta som var jättefin. Hyran var superbillig. Hade vi betalat den hyran + lånen hade vi ändå haft en tredjedel av vad vi har nu i månaden. Jaja, nu till saken. Jag ringde mäklaren vid 8-tiden och han blev jätteglad at någon ville kolla på lägenheten eftersom bostadsmarknaden står i princip still i borås. Klockan tolv ringde han mig och sa att han visade ett annat par lägenheten vid 10 och sa direkt att dom skulle ha den. Dom bjöd direkt 75 000 (och då la vi oss eftersom dom verkade väldigt angelägna om att få lägenheten) och skrev kontrakt. Det gck väldigt fort, men så är det iaf. Men vi ger oss inte på boråsmarknaden ännu. Ska kolla på 3 lägenheter i veckan och eddie ska kolla på en. 


Igår skrapade jag en himla massa trisslotter. Jag har haft en trisslott i plånboken med en vinst på 25 kr ett bra tag nu, men igår löste jag in den och tog såklart en ny. Vann 75 kr och tog tre nya, vann 50 kr och tog två nya.  Sådär höll det på ett bra tag och det var kul, skrapade säkert 30 trisslotter och tjejen bakom disken var lika förväntansfull som mig ett tag... självklart slutade det med att sista trisslotten inte gav några pengar alls och jag är nu tomhänt. Borde det inte vara logiskt att man vinner ett par miljoner efter ca 30 lotter? Så är inte fallet iallafall, plånboken är lika rymlig som innan lotterna.

I helgen var det kanonväder hela helgen, svinkallt men soligt och det var is på dammarna så Lajka och Ozzy fick åka skridskor (självklart kollade jag isen innan så dom inte skulle ramla i, och klarade den mig så klarar den alldeles säkert dom) det var roligt iaf, både för dom, men även för mig som fick se dom små bambisarna. Idag är det inte lika fint väder, det är grått och trisst (men lika kallt dock) och då blir man så avundsjuk på Eddies föräldrar som åkte till thailand igår och ska stanna i tre veckor. När dom visade bilderna fick man otroligt mycket feber, resfeber såklart.

Förresten, på tal om ingenting, vad har ni för planer för nyår? 

Hej hej 

Kommentarer
Postat av: TinA

Haha, smutsigt rövhål, det var bara för att förklara hur typiskt det är och det var lika välkomnat som just ett smutsigt rövhål :D



på nyår, har ingenting planerat faktiskt. :(

2008-11-24 @ 12:54:42
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: Madde

jag och Cissi har börjat kolla lite smått nu på resor över nyår.. men vet inte vart vi vill! När det är så här äkligt kallt vill vi till nåt varmt land!

Nu vet vi exakt hur mitt schema ser ut, så vi SKA utomlands, och till ett varmt land om vi hittar till bra pris, annars drar vi till en storstad!



Vad ska du göra själv?

2008-11-24 @ 22:06:21
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0