Blinda har bara ett yrke i Sydkorea

Det är många saker som finns i lösvkt nu. Godis såklart, men på senare tiden har det även kommit annat: te, musli.... och BÖCKER!! Jag och madde var i stan igår och gick in på akademibokhandeln och då fanns det böcker i lösvikt. Knäppt om man frågar mig, men jag antar att jag inte är tillräckligt modern hehe. De kostade 69:-/ kg och det blir ju alltså otroligt skillnad på böckerna. Det var en rocky serietidning som inte kan ha vägt många gram men det fanns även uppslagsverk och andra tunga böcker. Måste kosta många hundralappar.

Det blev också PizzaHut-buffe och promenader i stan. Skojjigt skojjigt


En annan sak som jag läste i tidningen och som jag tycker är lite skumt är att i Sydkorea måste man vara blind för att få vara massör. Man får alltså inte vara seende. Och dessutom ska alla blinda genomgå massörutbildningen och sen får dom "välja" om man ska arbeta med det.

Det skulle egentligen blivit Tina och Lenas halloweenfest och det hade vart kanonkul men Eddie är fortfarande sjuk så det blev att jag blev Ozzyvakt itället. Efter en promenix med vovvarna blev det "På smällen" och chips med Madde.


Det är många som frågat vad det egentligen är för jobb jag har fått och jag ska ta det lite kortattat här nu. Det är ett charklager med inriktning på korv. Vi ska ha ett rotationsschema på lite olika saker bla lagerarbete som att lägga saker på hyllor mm, sen förberedning med packning, etikettering och prismärkning sen får man också jobba med administration med kunder och göra beställningslistor till stora mataffärer. Klart man är lite nervös, för jag har aldrig jobbat på ett lvsmedelslager innan, men hur stor skillnad kan det vara på ett vanligt lager? :P Arbetstiderna är 18-03.30 vilekt gör det varken till normalt kvälls eller nattskift men man får det säkert att funka. Åter igen får man pussla med det sociala men det gick ju när jag jobbade kväll så varför inte? Det är inte riktigt mina vakenhets-vanor (kan man säga så? eller?) Iaf ska jag vara uppe så sent jag orkar idag och imorgon så jag orkar jobba till halv 4 på söndag :P
 
Det är bara skit på tv nu. Efter lång tids zappande hittade jag någorlunda okej "Jay Leno" på kanal 9, med rätt gamla avsnitt, men det är inte jättevarierat på en fredag-natt så här. Oftast är man ju rätt upptagen då, kanske därför jag inte lagt märke till det innan hehe

Kommentarer
Postat av: Sofie

hahah det låter jätte bra, han trivs med andra ord.. Det är det som e skön med Ozzy att han sover mycket, bara ahan får vara med så e han lugn.. Det är skillande med Bella hon är mycket pisggare och det gör att det blir liteandra vanor när hon e med för hon kan inte varastilla pås amma sätt å måste ut oftare men det är kul det m :D Tack för hjälpen! ses imån, kram kram

2008-11-01 @ 21:13:18
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Sofie

hahah ok, tur det... nu e mailet skickat å det lät bra så nu får vi hoppas att snacket stoppas hahah Sov gott! kram kram

2008-11-02 @ 00:47:23
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: Sofie

De va ett skämt, det gäller inte alla ;) kram kram

2008-11-02 @ 15:08:21
URL: http://lysvret.blogg.se/
Postat av: suzi

Tack vad roligt att det är läsvärt då :P jag tror det vore väldigt osanolikt att jag skulle åka tre kilometer i bil till lägenheten från mina föräldrar och vattna blommorna i sömnen :P men men det kan ju vara så haha ;P kram

2008-11-03 @ 11:12:14
URL: http://tizz.blogg.se/
Postat av: Sofie

Just därför jag hoppade över det :D hahah vad kul att du gillar det... Det blir ofta så när man har tid på jobbet å skriva lite å idag e jag så trött så jag måste aktivera mig annars så stensover jag snart hahaha går det bra på jobbet? kram

2008-11-04 @ 02:21:01
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0