Första advent




Idag är det första advent. Självklart finns ingenting uppe i lägenheten ännu. Är starkt emot att börja sätta upp adventsljusstakar och julgardiner (och äta vörtbröd, glögg och pepparkakor) för tidigt för jag tycker det tar av lite känslan med jul. Det blir lite för mycket. Detta gör att jag oftast är "sen" med min egna skyltning. Fast i år är det verkligen inte mycket. Ikväll åker allt upp, men det är bara ett par ljusstakar i fönstret och en du här och där. Så tråkigt! Älskar julpyntet och allting med det att göra och När jag blir stor ska jag ha fina julgardiner, dukar, ljusstakar i varje fönster, en massa tomtar och en massa godis som knäck, ischoklad, pepparkakor och lussekatter på bordet 24/7 under hela december. SÅ ska det vara, men i år kändes det helt lönlöst, ingen som helst idé att lägga en massa pengar på matchande julinredning hit, när vi ändå inte kommer ha det nästa år. Så min julkänsla har inte infunnit sig ännu men jag hoppas den smyger sig på ikväll.

Igår hade vi visning på lägenheten, sedan middag med patrik och kvällen slutade med Sofie och Jimmys ihopflyttningsfest, rolig idé att inte kalla det inflyttningsfest. Och varför skulle dom det? Jimmy är ju inte nyinflyttad, han har bott där JÄTTELÄNGE (med mina mått mätt för jag flyttar hela tiden!) Jag har bott på 11 ställen på lite drygt 2,5 år. Våran lägenhet är ju uppsagd nu också så det blir ännu en flytt. Jag är så trött på att flytta haha, nästa lägenhet ska jag fasiken stanna minst ett halvår.

Nu är vi på väg till min kusin. Han fyller år. Han bjuder på middag, härligt när folk bjuder på middag haha. Man slipper tänka ut vad man ska ha, handla det, för att efter det tillaga det och sen diska. Det känns som att man har så mycket tid över när någon bjuder på mat hehe. Ha det bäst=)

Kommentarer
Postat av: TinA

Aw, hoppas julkänslan hoppade igång igår. :) Åtminstone lite. Jag har ätit clementiner och lussebullar och druckit glögg igår. Myspys. :)



Jo, den här har jag fått gustafsson-4063488" rel="nofollow">http://cdon.se/film/bj%C3%B6rngustafsson-4063488



dock nerladdad då, men det funkar fint ändå. :)

2008-12-01 @ 13:08:03
URL: http://egoism.blogg.se/
Postat av: madde

Älskar advent..

Och yes, jag kan skicka kommentar, men någon gång då och då funkar det inte. Men då kommer det igång efter några försök.

2008-12-01 @ 16:56:35
URL: http://maddeannalilli.blogg.se/
Postat av: Sofie

dum fråga men vad är det i staken? ;) kram kram

2008-12-01 @ 22:28:16
URL: http://lysvret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0